27. července 2017

Květná zahrada

Takhle ke konci pracovního týdne ještě zavzpomínám na minulý víkend. Díky bouřkám se nám to úplně nepovedlo tak, jak jsme si plánovali, ale nevadí.
Původní plán, jet se koupat do jednoho utajeného lomu, se nám zvrhnul už ve chvíli, kdy jsme po hodině cesty narazili na zákaz vjezdu a k lomu to ještě nějaký ten kilák bylo a protože jsme na to nebyli připraveni a netušili jsme to a mraky kolem dokola se honily, nastoupil plán B. Pojedeme do Kroměříže na Bajdu, to je místní koupaliště. Zaplatili jsme vstupný, skočili do bazénu (v bazénu jsem se už několik let nekoupala), dokonce jsem si švihla i šipku. A zatímco jsem rychle tahala horní díl plavek od pasu směrem nahoru a dolní díl plavek jsem lovila u kolen, obří černý mrak se přiblížil natolik, že jsme pelášili z vody, vítr si pohrával s plastovým posezením okolo a my se dali na úprk. Naše návštěva koupaliště netrvala dýl než 10 minut. To vám byla koupačka. Tak zase někdy Bajdo!
Po obědě na zastřešené zahrádce Restaurace Maxmilián u Mincovny, kde mimochodem moc dobře vaří a kde jsem 2 dny zpátky po několika letech zase viděla pár spolužáků z gymplu při srazu, přestalo pršet a tak jsme se rozhodli ještě navštívit Květnou zahradu. Tam už slunce svítilo naplno a my jsme si říkali, že nám to koupání letos vůbec nevychází. 
Květná zahrada je krásná, posuďte sami.



Zkoušeli jsme šeptat přes celou kolonádu, ale neslyšeli jsme vůbec nic...

...procházeli se celým parkem.



Nakoukli jsme do rotundy na Foucaultovo kyvadlo, které dokazuje otáčení planety Země kolem vlastní osy.

Ve vodě jsme pozorovali zlaté rybky a vylezli na všechny kopečky.


Rozplývali jsme se nad králíčkama, dostali záchvat smíchu při poslechu chechtajícího zvuku, který vydávali ptáci ve voliéře, a zahlédli i vzácného otakárka ovocného.


A v neposlední řadě obdivovali nádherné skleníky - rekonstrukce proběhla nedávno a já musím říct, že je velmi zdařilá, navíc barva dveří si mě získala :)


Podzámeckou zahradu znám velice dobře, bodejť by ne, když jsem v Kroměříži 8 let chodila na gympl, ale v Květné jsem byla jen párkrát. Každopádně k návštěvě doporučuji obě dvě. A co vy, znáte kroměřížské zahrady?

6 komentářů:

  1. ..áno, sú nádherné, boli sme ešte pred 3 rokmi, boli očarení, ešte prebiehala rekonštrukcia, musíme sa vrátiť a poobzerať ako je to dokončené..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahrady jsou opravdový skvost a já jsem ráda, že je o ně postaráno a nechátrají :)

      Vymazat
  2. Kdysi jsem byla v obou zahradách s babičkou a kamarádka se vdávala asi v té podzámecké (jsem ostuda, ale moje paměť má občas díry ;)) Snad tam zase někdy zase zavítáme. Ta květná mi připomíná Versailles (nikdy jsem tam nebyla, ale tak nějak si to představuju ;)) Králičí nora nemá chybu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to byla asi podzámka, tam se svatby dělají...
      Máš pravdu! Jde o přechod od pozdně renesančních italských zahrad k zahradám barokně klasicistním francouzského typu, jako je například ta ve Versailles. Jsem se teď dočetla :)
      A králíčci pro sebe mají celý kopec a v něm jsou takové krásné nory...

      Vymazat
  3. Někdy se snad konečně vydáme, zašeptat si na kolonádě, ulovit zlatou rybku a rozrazit ty nádherné dveře;) Krásný víkend, právě teď, slunečného Lpoolu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň někde! V Olomouci celý týdne nic moc...tento způsob léta... :) Zdravím a užívej sluníčka

      Vymazat